13 czerwca, 2016

Różana bluzeczka - ścieg ażurowych liści



Uwielbiam róże i te prawdziwe , dumnie rosnące i te na deseniach, ozdobach i rozetach. W moich szafach , w moich robótkach  różanych akcentów zatem  nie brakuje. 

Dzisiejsza bluzeczka nie dość , że różowa to i przybrana pasmanteryjnymi różyczkami. Wykonana na drutach z włóczki akrylowej . W sam raz dla dziewczynki. Ażurowy ścieg liści zaczerpnęłam z gazetki "Sabrina wydanie specjalne " nr 2/2012. A tak poza tym to pomysł mój własny.

ścieg liści

Omówię 1 rząd ( przy schemacie nie ma opisu )

czytamy ścieg od prawej , tak jak robimy 

2 oczka razem na prawo + 3 oczka prawe + 1 narzut + 1 oczko prawe + 1 narzut + 3 oczka prawe + 3 oczka razem ale przerabiamy tak by oczko środkowe było na wierzchu + 3 oczka prawe + 1 narzut + 1 oczko prawe + 1 narzut + 3 oczka prawe + 2 oczka razem na lewo

3 oczka razem tak by oczko środkowe było na wierzchu - mój sposób przerabiania

 1oczko odkładam do tyłu trzymając w palcach lewej ręki, 2 oczko przekładam na prawy drut , naciągam oczko odłożone na drut lewy.  2  nakładam na wprost na drut lewy. Mamy znów 3 oczka w kolejności: 2,1,3 i teraz przerabiamy z nich 1 oczko prawe. Środkowe oczko czyli 2  jest na wierzchu i będzie ładnie układać się w linię oczek prawych pośrodku liścia ,  jak na zdjęciu powyżej.



Różana bluzeczka ma krótki rękaw , łódkowy dekolt i krótką baskinkę. Bluzeczkę tworzą dwa prostokąty. Główny ścieg to ażurowy ścieg liści. Dekolt podkreślony jest 6 rzędami ściegu francuskiego. Ścieg francuski zaczyna i kończy rękawki, które są prosto wszyte. 

Przód i tył bluzeczki jest taki sam. Jedyna różnica - na przodzie przyszyłam pasmanteryjne lekko różowe różyczki . Różyczki są różne wielkości , tak dla urozmaicenia. A może też 
dla szybkiego ubierania bez niespodzianek.Nie pomyli się przód z tyłem tym bardziej , 
że i tył i przód jest taki sam.

Ścieg liści zaczęłam od 2 rzędów ściegu francuskiego. Ścieg ze względu na to ,że narzuty i gubienie oczek są od siebie oddalone tworzy nierówny brzeg w formie fali. Po wydzierganiu przodu i tyłu od brzegu dołu dobrałam oczka pod baskinkę. Jest zrobiona ściegiem dżersejowym 
prostym. Dół baskinki - zamknęłam oczka na szydełku wstawiając 
dodatkowe oczka łańcuszka pomiędzy oczka z drutu. 
Tym sposobem baskinka jest lekko rozkloszowana.

Góra bluzeczki i góra rękawów - połówki trójkąta liści wypełnione są ściegiem dżersejowym prostym by dekolt był równy, łódkowy oraz wszycie rękawów też było w linii prostej.

I jak Wam się podoba różana bluzeczka ? Czy wszystko jasne?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)