26 października, 2019

Szary komplet - czapka i mitenki. Zrób razem ze mną :-)


Jesień rozkwita porannymi mgłami i prawie każdy mój poranek jest taki  zamazany, nie wyraźny, rozmyty. Później mgła opada a słońce coraz mocniej grzeje. Słyszałam , że  to już ostatni tak piękny jesienny weekend . Może się mylą? Zobaczymy :-)

Jesienne mgły są szare i szary jest ten nowy szydełkowy komplecik.
Wykonałam go z moherowo-akrylowej mieszanki - Angora Ram i zużyłam jeden 500 m motek.
Szydełko nr 5.


Czapka

splot - łuska krokodyla 

wokół robimy 13 łusek a przepis jest tu  KLIK

Wymiary szydełkowej czapki :
wysokość 22 cm
szerokość 52 cm u dołu

Na górze jest  zwężana i zakończona dwukolorowymi łuskami , tworzącymi kwiat.



Mitenki

są krótkie , lekko  powyżej nadgarstka

splot -  wachlarze, pochylone pęczki i łuska krokodyla

Wymiary:
długość 16 cm
szerokość na wysokości kciuka 2 x 11 cm





25 o.ł. zamykamy w kólko
 5 wachlarzy z 7 słupków
i dalej wg schematu
pęczki to 5 s w 1 o. i łączone górą

8 rząd ↔ opuszczamy 4 pęczki pod kciuk i przerabiamy pozostałe 8 pęczków

następne rzędy to łuski krokodyla i zakończenie - same półsłupki

otwór na kciuk obrabiamy półsłupkami 2-3 rzędy

Mitenki bardzo lubię bo dla zmarzlucha jakim jestem   - same rękawiczki to mało :-)



A tu jesienna  mgła na moim osiedlu


a tutaj nowohucki zalew w jesiennym słońcu 




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🍂🍁🌞☔🍁🍂🌲



7 komentarzy:

  1. Marzą mi sie mitenki ale nie mam takiej wprawy jak Ty, zresztą musialabym mieć lopatologicznie wytlumaczone jak je zrobic 😂😂😂 Twój komplet jest śliczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz😀mitenki sama zrobisz bez problemu. Wystarczy kółko łańcuszka tak długiego jak obwód Twojej dłoni a później tylko okręgi słupków 😀 dzianina sama się dopasuje. Spróbuj a zobaczysz 🌞 Bardzo dziękuję 😀

      Usuń
  2. Super komplecik!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Widoki wspaniałe. Komplecik śliczny. A ja trochę tak jak na kanapie siedzi len.Więcej z małym przebywam.Mam kolejne 5 dzwonków i 5 gwiazdek juz wykrochmalonych ale brak mi zawieszek ozdobnych i takie Łyse wyglądają. Jest też 3/4 czapeczki na drutach i zakup wloczek ale o tym po świętach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pracowita jesteś . Bardzo dziękuję i serdeczności ślę🌞

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny komplecik Bożenko! Bardzo podoba mi się ten wzór :). Śliczne widoki, jesień ma niesamowite barwy :). Miłego dnia kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień ta wczesna czaruje kolorami i tez to lubię. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)