06 grudnia, 2020

Czapka z kominem na dwa latka . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

w Mikołajki jak teraz się mówi. Dla mnie zawsze to jest dzień Świętego Mikołaja , biskupa z Miry.

Dzień , w którym wracają wspomnienia z błogiego czasu dzieciństwa, gdy o poranku, pod poduszką znajdowałam prezencik od Świętego :-) To nie były prezenty na miarę dzisiejszych - drogich i wielkich  ale coś małego jak słodycze , owoce , jakiś drobiazg .  Ten zwyczaj przeniosłam na swój dom i moje dzieci , nawet już prawie dorosłe , znajdowały coś pod poduszką. Może i dziś też wspominają.




W swoich robótkach mam dwa Mikołaje - sweter i haft , oczywiście dla wnuków . 

Tradycyjny Święty Mikołaj nosi czerwony strój . Takiego koloru w moich dziergadłach nie brakuje . Lubię ten kolor , jego energię i wielorakość pięknych odcieni.



Po swetrze z gwiazdą zostały dość spore resztki  więc zamieniłam je  w komplety zimowe dla wnuczek. Dziś - dla młodszej wnuczusi , która niedawno skończyła dwa latka. Czapka i komin w kolorach soczystej czerwieni połączonej z kolorem kremowym. 


Włóczka to Nako Sport Wool . Komplet zrobiłam na drutach nr 5 .  Czapka - prosta klasyka wykonania dżersejem. Ściągacz 1/1. Komin nie duży, przylegający by tylko albo aż , ochraniał przed mrozem szyjkę .  Zrobiony jest ściągaczami : ozdobnym i 1/1/. 

Ściągacz ozdobny to powtarzający się  motyw :  1 o.p. + 1 o.ryż + 1 o.l. + 1o. ryż . 

Komin zaczynamy od nabrania 49 oczek a czapkę - 44 i nad ściągaczem dodajemy jeszcze 8 oczek.


Czapka jest bez pompona bo pod kapuzę wygodniej go nie mieć :-)



Starsza wnuczka ma komplet podobny ale o nim opowiem następnym razem .


Życzę Wam miłego dnia 🎅🎅🎅, słonecznej niedzieli 🌞🌞🌞


💗Bądźcie zdrowi 💓



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌻🍄🌞☔🍂🌳


3 komentarze:

  1. Śliczny mikołajkowy komplecik. U nas Mikołaj przynosił jakieś słodycze i jabłka pod drzwi strychu, tam zanosilismy talerze.Baliśmy się tam iść bo schody trzeszczaly.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczy komplecik :). Piękne kolory, ta energetyczna czerwień doskonała jest na szare dni :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Uroczy komplet dla dzieciaczka!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)