14 grudnia, 2020

Szydełkowe dzwoneczki. Zrób razem ze mną :-)

 



Dzień dobry 🌞

Któż nie chce otrzymywać dobrych nowin? chyba nikt:-)

Bożenarodzeniowe dekoracje nie mogą więc obejść się bez szydełkowych dzwoneczków. Zaczęłam je dziergać rok temu i w tym sezonie też zrobiłam kilka. Są bardzo proste , ażurowe ale pięknie wyglądają wśród zielonych gałązek choinki.

 W tym roku  , obok białych, zrobiłam też  zielone i czerwone. Jednak białe dzwoneczki lepiej kontrastują z choinką. 



Starsze poradniki znajdziecie w 2019 roku KLIK   🎅🎄🎅KLIK 

a nowy przepis jest taki 


20 o.ł. - zawieszka i wkoło robimy 19 s

9 łuków z 5o.ł. i powtarzamy 3 razy

dodajemy symetrycznie 2 łuki

jeszcze 3 x łuki po 5 o.ł.

w łukach robimy wachlarzyki : 1 o.ś. +1 półs + 2s + 1 półs + 1o.ś.

2xpotrójne s wychodzace z 1 o. i  łączone górą z 5 o.ł.

*w łuku 3 s +5o.ł.+o.ś.+5o.ł.*

łuki z 5 o.ł. 

Te dwa ostatnie rzędy różnie zmieniałam. Czerwony dzwonek :  o.ś.+1o.ł. + w łuku 2x3s rozdzielone 

5o.ł.

Drugi przepis na dzwonki jest taki - poprowadzą zdjęcia


Te ostatnie dzwonki usztywniałam na szklance a wcześniejsze na styropianowej formie dzwonka.

Najmniej podoba mi się usztywnianie ale musi się to przejść. Pochłania czas i musimy mieć pokłady cierpliwości. W tym roku usztywniałam mieszanką wody z klejem wikolowym.

Wzory są moje . Tylko zielone dzwonki to wzór z Pinterest. 

Wykorzystałam kordonki Maximum, Maxi , Muzę i Cable. To co skrzynia  odkryła :-) Najczęściej używałam szydełka nr 1,25 mm.


Dzwonki, dzwoneczki ozdoba, dekoracja świąteczna. Oby nam przyniosły dobry czas 🔔🔔🔔

💗Bądźcie zdrowi 💓



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌻🍄🌞☔🍂🌳





4 komentarze:

  1. Pięknie wyszli, tak biel ładnie w6glada na choince, czerwone i zielone mogą być ozdoba przy lustrze czy lampie , pozdrawiam karpiowo, kupione i oprawione pójdą do mrożenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :-) Ja dopiero za karpiami ruszę :-)

      Usuń
  2. Щасливих свят!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczności - zazdroszczę tempa dziergania takich ilości ozdób!
    Serdeczności posyłam:))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)