16 grudnia, 2020

Gwiazdki, gwiazdeczki , zawieszki . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

Jeszcze tydzień i będziemy świętować .

Dziś u mnie słonecznie-  zapowiada się piękny  grudniowy dzień. Po smogowej mgle ostatnich dni -  wyjątkowo cieszy . Jak nie wiele trzeba by się uśmiechnąć ? :-)

A wszędzie już kolorowo , błyszcząco. Czekamy . To zakupy,  to domowy rozgardiasz a wszystko mówi , że święta tuż tuż. Czas dla bliskich , czas pięknej bożenarodzeniowej tradycji. Będzie w tym roku troszkę inaczej ale będzie ... niepowtarzalna magia tych świąt.

 Na szczęście mamy Internet i internetowe łącza z bliskimi. Możemy być blisko mimo wszystko i na przekór wszystkiemu :-)bo przecież żaden inny okres w roku nie ma w sobie tyle magii i piękna. Najpierw święta , później Sylwester z hukiem lub spokojnie i wejdziemy w Nowy Rok z corocznym  przekonaniem , że będzie lepszy od tego co minął.

Optymizm pożądany ...zwłaszcza teraz.


Mój dom już świątecznie udekorowany. Kiedyś była inna tradycja - wszystko robiło się w Wigilię ale świat wokół się zmienia więc i u mnie troszkę zmian nastało. Ubieramy choinkę na początku grudnia, dekorujemy mieszkanie  i czekamy z uciechą na te wyjątkowe dni. Grudniowe dni są krótkie i najczęściej niezbyt słoneczne a tak kolorowy dom poprawia nastrój :-)

Święta bardziej jeszcze cieszą :-)

Mój kącik z choinką tak wygląda . Choinka ma światłowodowe gałązki i błyszczy wieczorami. Jest nie duża bo trudno u mnie znaleźć dużo miejsca :-)

W oknach powiesiłam szydełkowe gwiazdki i śnieżynkowe zawieszki. Rozstawiłam większe bombki i inne ozdoby  w pokojach .


Jak zwykle dziergam pomiędzy tym co muszę zrobić. Ostatnie gwiazdki dziś odkrywam.

Ten wzór  gwiazdeczek jest z Pinterest i przypomina prawdziwe większe  płatki śniegu. Zrobiłam je na szydełku nr 1,75 mm z kordonka Aria i usztywniłam w kleju wikolowym z wodą. 


Mają 15 cm średnicy. Do przerobienia mamy tylko 5 okrążeń a poradnik jest poniżej 


W oparciu o ten wzór powstały i takie śnieżynki a na zdjęciu jest tylko jedna - ta największa.


Pozostałe gwiazdki są banalnie proste - białe i kolorowe.


Zawieszka na okno w kuchni. Wzór serwetki nie wiem skąd wzięłam .... skleroza nie boli , tak mówią .... a pozostałe gwiazdki to już moja własna inwencja. 

Takie grupy dziergadeł bardzo ładnie wyglądają w oknach - szydełkowe  witraże i można je zostawić na dłużej.


Kolejną ozdobą, którą teraz zrobiłam to zawieszka też na okno a wzór zaczerpnęłam z gazetki "Szydełkowe dekoracje na święta - Sabrina" nr 5/2017.

Zdjęcia próbowałam robić na oknach ale wyszły fatalne więc ich nie zamieszczam. Muszę jeszcze popracować nad techniką foto :-)


Tak możemy wykorzystać każdy wzór nawet nie związany ze świętami. Do zawieszki , która ma średnicę 26 cm dopięłam gotową złotą kokardę.

Kordonek Aria.


Jest też taka gwiazda - zawieszka z nici Nowosolski i dodatkowo popsikałam ją złotym brokatem w aerozolu .



Inne połączenia tak wyglądały . Poszczególne gwiazdki łączyłam haczykami do zawieszania ozdób na choince.



Bombek w tym roku nie robiłam. Te starsze znajdziecie w poradnikach krok po kroku . Są to dokładnie koszulki na styropianowe, szklane i akrylowe bombki. Wszystko w zakładce bloga Drobiazgi,dekoracje-handmade



Jeszcze się pochwalę bombką, którą dostałam w prezencie. Jest ręcznie wykonana z wyjątkową precyzją rękami mojej przyjaciółki . 



Czas szybko biegnie , święta się zbliżają a może jeszcze śniegiem poprószy ?


💗Bądźcie zdrowi 💓



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌻🍄🌞☔🍂🌳




8 komentarzy:

  1. U Ciebie już bajkowy świat w domu, jeszcze tak śniegu trochę i magia pełna.Ja ostatnio mało co dziergam, dzisiaj jeszcze byłam u neurologa, jutro że ślubnym do neurologa ale powoli też będzie finisz, choinka w weekend będzie.Takie zdobienie u mnie nie wchodzi w grę, 4 małe rączki łapią wszystko.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moich wnukow nie będzie . W sumie wolałabym poukładać wszystko wysoko. Będą za to spotkania on line i musza wystarczyć. U mnie na razie spokoj z lekarzami do świąt i chociaż tyle. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  2. Ялиночка чудова! Сніжинки гарненькі! Мої вітання!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  3. Bardzo fajny wpis :) Zrobiłem gwiazdeczki z moimi córeczkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i bardzo dziękuję 🌞

      Usuń
  4. Ślicznie już u Ciebie, świątecznie, prawdziwie radośnie! Zawieszki bardzo ładne, szczególnie ta właśnie z Sabriny.
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy16:20

    Sliczne

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)