17 maja, 2021

Opaski i kamizelki z warkoczami :-)

 


Dzień dobry 🌞

dziś chwalipost co zrobiłam na drutach z sześciu motków mieszanki Nako Nakolen :-)

O dwóch kamizelkach już pisałam . Mniejsza jest na 3 latka a ta większa na 9 lat bo tyle mają moje wspaniałe wnuczki. Z sześciu motków pudrowo fioletowych , pakowanych  po 100 g został prawie jeden więc dodziergałam opaski - drobiazg, który zawsze się przyda.

Wybrałam znów warkocze .



Dla starszej wnuczki - opaska z biedronką a dla młodszej - z trzema różami.

Biedronkowa opaska jest robiona ściegiem francuskim a po środku biegnie warkocz na 8 oczek . Są to jakby dwa warkocze po 4 oczka skręcane 2/2 w przeciwne strony. Biedronka to guziczek różowo- czarny na dwóch nóżkach. Nawet nie wiem skąd go mam i bardzo żałuję , że nie mam ich więcej. 

Dobrze mieć zapasy różności :-) takie przydasie gdzieś tam po drodze kupione czy z czegoś odprute.

Opaska z różami jest węższa ale ma aż dwa warkocze położone na francuskim ściegu. Warkocze są 2/2 skręcane w co trzecim rzędzie. Róże to koraliki kupione kiedyś w sklepie TEDI w trzech kolorach : róż, lila i fiolet.


 



Powiem banał - maj jest piękny . Kwitną też niezapominajki  - kwiaty , które ogromnie lubię. Delikatne, nietrwałe, drobniutkie i tylko majowe. Pod balkonem mam ich całe kępki :-)


Niezapominajki nazywane są też niezabudką lub mysim uszkiem i ta pierwsza nazwa bardziej mi się podoba. Ten drobniutki niebieski kwiatek ma też swoje święto 15 maja i jest symbolem pamięci.


A Maria Konopnicka tak o nich pisała 

Niezapominajki
to są kwiatki z bajki!
Rosną nad potoczkiem,
patrzą rybim oczkiem.
Gdy się płynie łódką,
Śmieją się cichutko
I szepcą mi skromnie:
„Nie zapomnij o mnie”.


🌞🌞🌞



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷






2 komentarze:

  1. Piękne zestawy wyszły spod Twoich rąk dla dziewczynek.Lubie niezapominajki ale nie chcą u mnie risnàć , zaś u siostry w ogrodzie błękitne dywany .Pozdrawiam znów deszczowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też ciągle deszcz a jak słonce wyjdzie to niestety chłodno. Może ciepła wiosna zapomniała o nas? :-) Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)