06 maja, 2021

Kamizelka dla 3 latki :-)

 


Dzień dobry 🌞

w majowy poranek. 

Jeszcze nie tak ciepły jak moje marzenie o nim ale już kolorowy, pachnący i śpiewający. Maj zasłużenie nazywamy najpiękniejszym miesiącem roku, przynajmniej moim zdaniem. W tym roku troszkę ospale rozwijają się pąki drzew i krzewów ale jest coraz piękniej.

Ostatnio znów wróciłam w robótki na drutach i powstały dwie kamizelki dla wnuczek. Dziś przedstawiam mniejszą - dla trzechlatki. Kamizelki są bardzo pożyteczne i użyteczne a moje wnuczki bardzo je lubią. 

przód                                 tył

Kamizelkę zrobiłam z mieszanki wełny z akrylem 50/50 i jest to włóczka  NakoNakolen , pakowana w motki 100 gramowe o długości nitki 210 m. Zużyłam dwa.

Kamizelka będzie ciepła i dość długa - myślę ,że do połowy uda. Na wzór wybrałam moje ulubione warkocze i romby , łącząc je wg własnego projektu. Puste pola ozdobiłam szydełkowymi kwiatkami z perełkowym środkiem.  . Dużo w niej jest ściągaczy 2/2 a boczne stanowią krótki rękawek. Kamizelka ma ściągaczowy półgolfik. Na bocznych ściągaczach wszyłam duże bladoróżowe guziki dla ozdoby tylko. Wszystko w kolorze pudrowego fioletu.



Wymiary : długość od ramion 50 cm
szerokość 40 cm
golfik wysoki na 4 cm

Dzięki warkoczom kamizelka będzie się sama dopasowywać do sylwetki i być może moja wnuczka Marie-Louise ( dla mnie Marynia) dłużej ją ponosi.  Kamizelkę zrobiłam na drutach nr 2,5 a kwiatki na szydełku nr 3.


Pracę zaczynamy od tyłu kamizelki , nabierając na druty 60 oczek i ściągaczem 2/2 dziergamy do wysokości 12 rzędów. Pierwszy rząd przerabiamy samymi prawymi oczkami by ściągacz nie wpinał się. 

Następnie układamy wzór : o.b.+5o.l.+ 6o.p.(warkocz)+4o.l.+2o.p.+10o.l.+4o.p.(warkocz)+10.ol.+2o.p.+4o.l.+6o.p.+5o.l.+o.b.

Mniejszy warkocz krzyżujemy w co 4 rzędzie a duży - w co 8. Golfik robimy od razu . Gdy mamy przód i tył - prostokąty z golfikiem - zszywamy ramiona. Wokół boków robimy ściągacz 2/2. Przyszywamy guziki i na szydełku robimy cztery kwiatki. W środek kwiatków wszywamy perełkę.

Warkocze i romby to wzory strukturalne i chyba zawsze na czasie. 

Nie mam koło siebie wnuczki więc szaliki zamiast modelki :-)



Chyba się ucieszy:-) Przed kamizelką jeszcze długa droga do właścicielki - niestety a teraz tym bardziej żmudna. Trudno.





Życzę wam pięknego majowego dnia :-)



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷




5 komentarzy:

  1. Słodkości wydziergalas.Kazmizelka typowo dziewczęca i elegancka no i cieplutka.Wnusia trochę ja ponosi.Tez uwielbiam maj jednak w tym roku jestem na wersalce przez noge.Nic nie posiane na działce a moje hodowane pomidory już chcą do ziemi a na dworze zimno i wiatr.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tez pogoda w kratkę. Coś wiosna nas nie rozpieszcza ciepłem. Bardzo dziękuję i życzę z całego serca szybkiego powrotu do zdrowia 😍

      Usuń
  2. Śliczna jest i taka dziewczęca! Na pewno przyda się na chłodniejsze dni.
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby była dobra i w sam raz bo na oko dziergam a z tym może byc różnie. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  3. Жилеточка чудова! Коли Ви встигаєте? Коси не швидко плетуться. Я не встигаю багато.
    Мої найкращі побажання!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)