29 maja, 2021

Różowo-biała serwetka średnicy 37 cm

 


Dzień dobry 🌞

dziś serwetka dla starszej wnuczki , też dwukolorowa, kwiatowa  i dużo większa od poprzedniej.

Kordonek to Babylo 10  DMC biały i cieniowany w różu. Szydełko nr 1, 25 a wzór z malutką poprawką pochodzi z gazetki "Szydełkowe Serwetki" 1/2017. Oryginał jest błękitno biały i pięknie też wygląda.

Serwetka ma średnicę 37 cm . Środkowy kwiatek otoczony jest malutkimi , jak dla mnie, białymi tulipanami wybarwionymi górą na różowo. Wszystko otacza ażurowa , delikatna siatka podkreślona szydełkowymi różowymi wachlarzami .


Sam środek to 12 o.ł. zamknięte w kółko a na nim 32 s. Siatkę tworzą półsłupki z oczkami łańcuszka.


Serwetki już dotarły i dziewczynki szczęśliwe nie tylko z serwetek. To dużo dla mnie babci zza oceanu.

Mam zaległości w publikacji swoich dziergadełek ale wkrótce nadrobię wszystko - mam nadzieję . Chyba ,że pogoda nas zachwyci wreszcie i  szkoda będzie siedzieć w domu. 

W każdym razie jest coraz piękniej wkoło a pandemia zamiera i oby tak dalej. Na moim osiedlu powstał nowy piękny park - Ogród nad Sudołem . To już kolejne miejsce na spacery.

Sudół to 7 km potok , dopływ Białuchy (dopływ Wisły) nad którym kiedyś i młyny budowano. Teraz jest małą rzeczką osiedlową , atrakcją spacerową. Nowy ogród ma wiele atrakcji - stoły do gry w szachy, ping-pong, miejsce do gry w  kule , siłownie na wolnym powietrzu i wiele innych . Miejscami jest półdziki , sielski. Dużo ławek ,ławek -huśtawek, stałych leżaków. Można się pohuśtać dowoli i myślami wrócić w błogi czas dzieciństwa.


Rzeźba pawia powstała w pracowni Bronisława Chromego (1925-2017) , znanego krakowskiego artysty rzeźbiarza, medaliera ,   który mieszkał i tworzył w Krakowie .

Zdjęcia powstały w dzień pod chmurą , których niestety nam nie brakuje. Dla ocieplenia wysyłam Wam drugie zdjęcie z cieplejszego dnia i z innego osiedlowego spacerownika :-) Kwitnące na różowo kasztanowce - a może to nie kasztany ?nie wiem, nie znam się.


Róż prawie taki jak z moich serwetek :-)





❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷






1 komentarz:

  1. Kolejna słodka serwetka dla wnusi.Takiego parku w pobliżu bloku zazdroszczę.Dla ciekawości to niedaleko mam wieś o nazwie Sudoł. Pozdrawuam deszczowo.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)