09 maja, 2021

Szydełkowe poszewki na poduchy. Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

na koniec weekendu. 

Dziś piękny wreszcie dzień majowy a u mnie właśnie skończone szydełkowe  poszewki na nietypowe w rozmiarze poduchy.

Nie dla mnie - dla córki i w swoim domu mam tylko takie trochę za małe poduszki jak na zdjęciu. Rozmiar zamówiony to 53 / 38 cm i takie są te szydełkowe poszewki.

Zrobiłam je z kordonka Aria 5 na szydełku nr 2 mm w kolorze ecru. Wykonanie takiej poszewki nie jest trudne bo po prostu robimy prostokąt a później tylko zszywamy. Wszystko można zrobić szydełkiem i ja też tak zrobiłam.




Zaczynamy od łańcuszka szerokości poduszki i na początku robimy pas pod zapięcie na 3 rzędy :

1👉        same półsłupki
2👉   same słupki i dziurki na guziki w równych odstępach . Dziurka to 1s + 2 o.ł. 
3 👉       same półsłupki

W 4 rzędzie zaczynamy wzór ażurowy wg schematu powyżej. Gdy mamy już prostokąt równy 2xdługość poduszki ( u mnie to 53x2=106 cm) to robimy pas pod zapięcie tak j.w. ale bez dziurek na guziki.


Szydełkiem zszywamy boki i można to zrobić na dwa sposoby :

zszywamy oczkami ścisłymi lub półsłupkami. Ja zrobiłam tą drugą opcję . Na półsłupkach wydziergałam  boczne, ozdobne wachlarze  z 5 słupków.


Poszewki dużo ładniej wyglądają w realu. Są kremowe w delikatnym ażurkowym splocie. Połączenie sama skomponowałam . Na te poszewki wybrałam kordonek Aria 5 bo myślę, że to lepszy wybór od włóczki. Dawno temu robiłam poszewki na drutach ale krótko trwała ich świetność. Mam nadzieję, że kordonek lepiej się sprawdzi w użytkowaniu i praniu.



Życzę Wam Wam pięknego i miłego tygodnia :-)



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷



2 komentarze:

  1. Piękne poduszki.Delikatny ażur.Roboty sporo bo to szydełko nr 2 ale efekt piękny.Pozdrawiam słonecznie ale wietrznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę pracy było ale mam nadzieje ,ze długo córce będą służyć. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)