26 września, 2022

Zawieszka - obręcz 50 cm

 


Dzień dobry 🌞
"Mimozami jesień się zaczyna" tak pięknie kiedyś Julian Tuwim napisał a u mnie w moim robótkowym świecie jesień otwiera biało - szara rozeta .


Jest duża bo ma średnicę 50 cm . Będzie i jest ozdobą okna w mojej sypialni. Jej graficzny wzór dawno mnie zachwycił. Wena przyszła latem. Zamiast szarego miała być śliwka ale taka niecodzienna , wpadająca w bordo. Nie udało mi się takiego kordonka kupić więc dołożyłam szary wpadający w srebro. Takie szarości wręcz uwielbiam. Srebro biżuterii przedkładam ponad złoto.


Kiedyś gdzieś tam usłyszałam , że szary to brak koloru. Nie zgadzam się z  tym , absolutnie. To połączenie klasyki kolorów w modzie - białego i czarnego. Szary pięknie komponuje się z każdym kolorem i uważam , że podkreśla jeszcze jego barwę , odcień, intensywność i piękno.


Dodatek srebra w szarym to energia, szyk i elegancja. Szykowna nie jest ta moja rozeta ale bardzo ją lubię. Proste sploty tworzą okienny szydełkowy witraż . Schemat upatrzyłam na Pinterest i podaję dalej do wykorzystania KLIK Oryginał jest  w jednym kolorze ale ja od razu po pierwszym "chcę to mieć" , pomyślałam o dwóch by bardziej podkreślić grafikę serwety.


Niestety już nie pamiętam czy w schemacie coś zmieniałam. Ta zawieszka ma już co najmniej trzy miesiące. Duże zaległości w publikowaniu robótek nie są dobre bo z  pamięci uciekają szczegóły. W każdym razie rozetę zrobiłam z białego kordonka Pyramid na szydełku nr 1. Szary kordonek to resztki z szarego żakietu - Scheepjes Maxi Sugar Rush. Obręcz jest biała o średnicy 50 cm.

Zawieszka tak wygląda na moim oknie w dzień i w nocy. Przekwitająca orchidea poświadcza o robieniu zdjęć w różnym czasie




Już zrobiłam kilka dekoracyjnych zawieszek. Większość na prezenty bo myślę, że to niebanalny pomysł i nigdy się nie zawiodłam. Taką rozetę można powiesić na oknie ale też na ścianie. Serwetki zamknięte w obręczach sprawdzają się jako piękne dekoracje w niejednym pomieszczeniu. Nie szokują ale przyciągają oko , ocieplają i upiększają wnętrze.


Szary to też kolor jesieni - szare mgły już się snują ale gdy świeci słońce jesień zachwyca kolorami. jeszcze delikatnie , pomału ale już widać. Na ostatnim spacerze takie mi się udało zdjęcie zrobić . Jesień czas zacząć nad Zalewem Nowohuckim



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌞🌲🌻🍁☔🍂🌻🍄🍎

12 komentarzy:

  1. A Niemen pięknie wyśpiewał. :)
    Piękna zawieszka. :)
    Zastanawiam się, czy moich serwetek robionych na drutach tak nie zamontować...
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam kilka serwet robionych na drutach w kołach, wyglądają cudownie.

      Usuń
    2. Masz rację Splociku- Niemen pięknie ten wiersz śpiewał.Niemen jest jednymz kilku moich muzycznych idoli. Moim zdaniem, Twoje serwety byłyby doskonałymi dekoracjami w obręczach. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
    3. Twoje serwety zamknięte w obręczach są przepiekne Agnieszko. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Zgadzam się z Tobą, przecież szary to piękny kolor!!! Szary jest z nami w pięknych strojach, ozdobach wszelkiego rodzaju, są szare oczy, w których ktoś się zakochuje...Ja lubię szarą pogodę, taką mglista, która wielu przytłacza, ale ja czuję, jakby baśń swe drzwi otwierała, kocham jesień. :D Praca jest wystrzałowo piękna, elegancka, oczywiście, że szykowna! Jest cudownie wykonana, podziwiam. <3 Miej radosny dzień, niech ktoś, bądź coś Cię uszczęśliwi. :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieknie Agnieszko piszesz o szarościach. Mgły też mnie przyciągają :-)to taki magiczny czas, chwila, moment. Bardzo dziękuję i serdecznie ściskam. Miej wspaniały dzień i tylko takie w nadchodzącym czasie :-)

      Usuń
  3. Zawieszka jest cudowna, kolor szary podkreśla wzorek , u mnie na 7 piętrze tego nie widać, zresztą ja lubię firanki i zasłonki. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już dawno zrezygnowałam z zasłon i firanek - mniej mnie morduje alergia - ale podziwiam tak ubrane okna u innych. Bardzo dziękuje urszulko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Zacznę Bożenko od końca - bajeczne zdjęcie jesiennego krajobrazu! Cudnie drzewa odbijają się w tafli wody. A obręcz zachwyca - ta nutka szarości pięknie uwypukliła całość.
    Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna ozdoba. Super pomysł z tą szarością. Tez mam zapisany ten wzor do robienia, może teraz się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wzór dalej i mnie zachwyca i byc może wrócę z innym kolorem. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
    2. Chętnie zobaczę w innych kolorach. Pozdrawiam.

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)