29 września, 2022

Szkolny przybornik - organizer ze sznurka


Dzień dobry 🌞
dziś mała rzecz na biurko ale może też być inaczej wykorzystana.

Przybornik pojemnik na pisaki ale tez na inne drobiazgi. Latem naprawiałam drapak dla kota . Zostało dość sporo bawełnianego białego sznurka . Postanowiłam go wykorzystać a przy okazji dać drugie życie tekturowej szpuli z kordonka. Takie szpule zostają , najczęściej je wyrzucam i chyba trochę szkoda. Śmieci segreguję ale takie drugie życie jest dużo lepsze. Powstaje coś z niczego .




Biały nie bardzo sprawdza się w użytkowaniu więc go trochę zabarwiłam farbami akrylowymi. Kolor głównie niebieski bo to kolor ulubiony mojej starszej wnuczki . Na sznureczku-kokardce wiszą plastikowe koraliki - błękitne , niebieskie i fioletowe .


Przybornik zrobiłam na szydełku nr 5 . Są tu słupki i półsłupki. Podstawę podkreśliłam łukami z 3 oczek łańcuszka. Sznurek był dość gruby - nie pamiętam producenta- i te łuki wyglądają jak oczka rakowe, które zastosowałam w poprzednim przyborniku. Pojemnik ma średnicę 10 cm a wysoki jest na 11 cm . W środku usztywnia go szpula z kordonka Pyramid.  Szpula jest bardzo gruba więc szybko się nie zużyje. 




Ponad rok temu dla wnuczka zrobiłam podobny przybornik ze sznurka Mila , usztywniając go szpulą z kordonka. Biurkowy organizer żyje do dziś i ma się bardzo dobrze. Stary wpis z poradnikiem krok po kroku  jest tu KLIK a tak przybornik wygląda



Dzisiejszy przybornik jest bardziej dziewczęcy :-) i przeznaczony dla dziewczynki więc o to chodziło :-) .



Zdjęcia niezbyt dokładne ale spieszyłam się bo paczka już się zamykała. Wnuczki mam tak daleko , że paczkami przypominam im o dziadkach w Polsce , zwłaszcza na urodzinowe święta i do każdej wrzucam polskie książki by nie zapomniały , że ich korzenie też z Polski pochodzą.   Na szczęście obie uwielbiają książki i dużo czytają.  Na zdjęciu książki z mojej biblioteki :-) a nie te , które wysłałam.

 

Chyba trzeba pomyśleć o wykorzystaniu tych kartonowych wkładów kordonków nie tylko takiego jak ja pokazałam. Z drugiej strony taki pojemnik może być też użyteczny w kuchni czy łazience . A co Wy robicie z tymi tekturowymi szpulami ?


Życzę Wam dobrego dnia 🌻 


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌞🌲🌻🍁☔🍂🌻🍄🍎




6 komentarzy:

  1. Ta praca tak mi się kojarzy z pracami mamy. Ona lubi robić takie przyborniki. :) Twój jest świetny, bardzo mi się podoba, że zabarwiłaś sznurek farbami. Fajny pomysł, fajny efekt. :) Pozdrawiam Cię cieplutko.
    A...a mama z tych tekturowych szpulek robi nawet pudełka, to jej mania ostatnio. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetny pomysł z pudełkami . Muszą być wyjątkowe. Czy Twoja Mama prowadzi blog? Bardzo dziękuję Agnieszko i bardzo serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Pomysłowy przybornik i funkcjonalny, nic się nie zmarnuje.Moje grube szpule po kordonkach to są walce na budowę, wykorzystuja je wnuki tak że nic z nich nie robię, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysłowe masz wnuki :-) a zabawka jeszcze do tego eko. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. Super pomysł na przybornik. Podobają mi się te kolory. Ja zbieram wszystkie szpule. Z piramida robiłam choinkę, którą dekorowalam światełkami i gwiazdkami szydełkowymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow , super pomysł na choinkę. Musze to zobaczyć. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)