01 września, 2022

Biało-złoty obrus 240x160 cm

 





Dzień dobry 🌞
Umiarkowane temperatury i słońce dodają energii na co dzień . Końcówka lata zachwyca kolorami kwiatów i kwitnących krzewów ale w powietrzu już czuć ten  jesienny zapach ziemi.


Wszystko ma swój czas i to jest w naszym życiu i otoczeniu po prostu piękne. Piękne są też robótki , które ręcznie robimy bo są wyjątkowe i niepowtarzalne. Praktyczne , pożyteczne i dekoracyjne. Złote ręce, które ciągle podziwiam. Sama też tworzę ale to już dla mnie powszednie  . Dobrze, że jesteście bo ten świat byłby uboższy i smutniejszy 🌻🌞🌻





Dziś pochwalę się obrusem dość wielkim bo długość to 240 cm a szerokość 160 cm . Obrus patchworkowy bo  złożony z 112 szydełkowych motywów.  Każdy kwadrat ma bok 15 cm . Zrobiłam go z białego kordonka Pyramid metalizowanego złotą nitką . Każdy motek ma 100 g egipskiej bawełny o długości nitki 540 m. W sumie przerobiłam prawie 6480 m na szydełku nr 1.25 mm. Zużyłam 12 motków :-)



Zdjęcia robiłam głównie w osiedlowym parku bo u mnie w mieszkaniu jest za mało miejsca na jego przedstawienie :-) a tam są piknikowe stoły 180x73 cm z ławkami wśród jabłoni.  Obrus zrobiłam w urodzinowym prezencie dla córki więc przed nim jeszcze daleka podróż zza ocean.


Wzór pochodzi z Pinterest i wykorzystywałam go już nie raz. Jest i w mniejszym obrusie i także w letnim bolerku. Do dziś podoba mi się ten gałązkowo-listkowy motyw. A tu jest schemat 


źródło  https://pl.pinterest.com/pin/566609196865077315/


Poradnik krok po kroku jest pod linkiem KLIK przy starszych moich robótkach .


koronkowe bolerko z Arii 5 i Timya

obrus 130x200 z Arii 5

Takie były stare prace a ten biało-złoty obrus powstawał od wczesnej wiosny do końca sierpnia z przerwami na inne dziergadła. Przy motywach mi nudno więc odkładam , odkładam, wracam aż wreszcie jest to co zaplanowane. Stary i nowy obrus różnią się kordonkiem, grubością szydełka i obwódką , którą sama wymyśliłam w obu pracach. 


Biało - złoty obrus ma obwódkę wysokości 17 cm.



Pracę nad obrusem zaczynamy od zszywania ze sobą kwadratów ( w ostatnim rzędzie ) do żądanej wielkości a następnie wykonujemy wokół obwódkę. Detale tak wyglądają





A w całej okazałości 



i filmik nawet mam :-) i mam nadzieję, że będzie działał :-)



Obrus to duża praca . Jestem bardzo zadowolona choć w zamyśle miał być większy :-) ale żywię nadzieję ,że córce spodoba się i będzie pasował na jej wielki stół w salonie a złote nitki będą rozświetlać pokój w słonecznych promieniach. Zobaczymy za około miesiąc. Na razie nie mam w planach żadnego obrusa , nawet małego :-)



Jeszcze uwaga o kordonku Pyramid. Bardzo go lubię bo pięknie skręcona , delikatna i połyskująca nitka ale w metalizowanym jest dość sztywna i skręca się przy szydełkowaniu, utrudniając dzierganie. To trochę denerwuje a palec od nitki pobolewa. Nie mniej jednak pięknie wygląda w robótkach. Zdjęcia znów tego nie oddają.  Niemetalizowane Pyramid za to są super pod każdym względem i na długie lata. 


Życzę Wam przemiłego weekendu ze słońcem 🌞🌻🌞


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌞🌲🌻🌼☔🌼🌻🌳🌞



4 komentarze:

  1. Kurcze, ileż to pracy, nie wiem...absolutnie jestem zachwycona. Ten obrus to na bank się spodoba i niech za oceanem wielu się nim zachwyca, zresztą to jest pewne. :) Bardzo i jeszcze raz bardzo piękny, wielkie arcydzieło!!!!!! Jesteś bardzo utalentowana i pracowita, widać, że oddajesz serce temu, co robisz. :))))
    Park osiedlowy masz super, też taki chcę. hehe Przytulam mooocno. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tzw park kieszonkowy a powstaje ich wiele w Krakowie i nie tylko. Są piękne i bliskie, takie swojskie w osiedlowych światach. Praca nad obrusem była długa jak on sam długi :-) Kocham te moje dziergadła wszystkie i każde z osobna. Miłość odwzajemniona chyba :-) Bardzo dziękuję Agnieszko i uściski wysyłam :-)

      Usuń
  2. Bożenko to jest majstersztyk , sporo pracy i cierpliwość ale efekt jest.Córka będzie zachwycona.Podziwiam obrus i plener .Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)