16 stycznia, 2023

Akcja " Otulimy " Radia Pogoda i Stowarzyszenia Waga


 Dzień dobry 🌞


Czy słuchacie choć czasami Radia Pogoda? W Krakowie jest na fali 102,4 MHz i rozbrzmiewa starymi wielkimi przebojami, hitami z  lat 50,60,70 ubiegłego wieku, głównie w języku polskim . Zwrócone jest w stronę i upodobania ludzi dojrzałych życiowo .Wiadomości, porady, informacje, konkursy i oczywiście rożnego rodzaju reklamy. 

Radia Pogoda słucham sporadycznie bo słucham różnych stacji ale głównie krakowskich . Moim codziennym zwyczajem po przebudzeniu jest czarna kawa i włączenie kuchennego radia. Radio towarzyszy mi podczas gotowania, sprzątania, pieczenia.

Telewizję też lubię  ale porą popołudniową.

Parę tygodni temu usłyszałam po raz pierwszy w Radio Pogoda o projekcie Otulimy. Zachęcano wszystkie dziergające osoby  do zrobienia różnego rodzaju ocieplaczy dla podopiecznych Stowarzyszenia Waga z Gdańska, wysyłając włóczkę , druty i szydełko. 

Pomyślałam - czemu nie ? i   na stronie internetowej radia zapisałam się podając imię , nazwisko , numer telefonu i wyjaśnienie dlaczego chcę pomagać.


Minęło kilkanaście dni i czasami myślałam, że to lipna akcja ale myliłam się bardzo . Na początku stycznia zadzwoniono do mnie z prośbą o krótką rozmowę na antenie - na żywo! trochę tremy było ale rozmowa o tym moim dzierganiu nie była straszna :-) 


Po rozmowie , wysłano do mnie pakiet startowy akcji a w nim 4 kłębki YarnArt Milano po 50 g każdy , druty nr4 i szydełko oraz ulotkę.



YarnArt Milano to mieszanka wełny, alpaki i  akrylu z domieszką jedwabiu. Bardzo delikatna i miękka i chyba bardzo ciepła. Po raz pierwszy dziergałam z niej. Każdy motek ma 130 m długości.


Wybrałam druty nr 4 i zrobiłam na nich cztery kolorowe czapki różnej wielkości . W sumie - każda inna :-) Z pozostałych resztek wydziergałam na drutach jeden prostokąt o wymaganych wymiarach, który będzie jednym z elementów patchworkowego koca.




Pierwszą czapkę zrobiłam z pojedynczej nitki. Są tu warkocze 3/3 a na górze dzianinowe kółeczko. Ściągacz 2/2. Czapkę robiłam od ściągacza w górę . 



Czapka z podwójnej nitki z wysokim otokiem - ściągacz 1/1 . Na pierwszym zdjęciu - wnuczek niechętnie ale przymierza :-) Druty nr 4 i 5. Dominuje kolor jasno szary.


Ściągacz angielski z podwójnej nitki i jest kolejna czapka. Pasy w pięciu kolorach. Największa z nich. Druty nr 4 i 5


Melanż niebieskiego z blado różowym to kompozycja ostatniej czapki. Ściągacz 1/1 i ściągacz  angielski. U góry czapki jakby kwiatuszek a to ściągnięte nitką ostatnie trzy rzędy robótki. 

 Druty nr 4 i 5.



I na koniec jeden , jedyny prostokąt do patchworkowego koca z podwójnych nitek. Trochę ściegu francuskiego i trochę dżerseju. Resztek - brak :-)


Wszystko gotowe więc można wysłać do Gdańska w tej samej paczce. Może kogoś ucieszą, ogrzeją głowę , staną się niezbędne - cicho  liczę na to.



Może zachęcę Was do wzięcia udziału w tej akcji. Gorąco zachęcam :-)


Nic nas to nie kosztuje oprócz pracy, którą lubimy :-) a potrzeb jest dużo , zwłaszcza zimową porą.


Mottem projektu Otulimy jest 

" Pamiętaj , każda para rąk może zdziałać cuda ! "




❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


                                         Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Zostaw swój ślad - wszystkie komentarze są dla mnie bezcenne :-)

Do zobaczenia  :-)


⛄🌲☔❆🌞❆☁🌲⛄

4 komentarze:

  1. Gratuluje wywiadu, piekna akcja, piękne czapki a najlepsze że jeszcze włóczkę na to wysłali.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy21:33

      To było parę słów dosłownie co robię , od kiedy i dlaczego. Może Ty Urszulko weź udział w tym projekcie Masz wielkie serce i złote ręce. Bardzo dziekuję i serdecznie pozdrawiam. Bozena

      Usuń
  2. Przemiło poczytać, że lubisz wypić kawę, posłuchać radia, a popołudniami  tv też jest ok, miło się to czyta. :) Gratuluję tego wywiadu, biję głośne brawo. :))) Ja bym pewnie bredziła ze stresu. Wzięłaś udział, powiedziałaś szansie TAK. Bozia dała szansę, a Ty ją przyjęłaś. Zrobiłaś wspaniałe czapki i na bank, ja to po prostu wiem, że one bardzo kogoś ucieszą. Wiem też, że pisze teraz do bardzo pięknego człowieka, przytulam Cię mocno. :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy20:53

      To była króciutka rozmowa by zachęcić następnych. Fajna i potrzebna akcja. Kawę uwielbiam od lat i zawsze tak dzień zaczynam. Najbardziej oprócz dziergania lubię muzykę a tej w radio jest dużo. Bardzo dziekuję Agnieszko i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)