22 czerwca, 2023

Ażurowy sweterek - narzutka

 


Dzień dobry 🌞

letnią porą 🌞🌞 zaczynamy lato ... a za nami przemknęło prawie pół roku.

A dziś u mnie kolejna letnia kreacja. Szydełkowa narzutka dla starszej wnuczki więc na prawie 11 lat. Wykorzystałam do końca kłębek bawełnianej włóczki ombre  Flowers YarnArt , z której najpierw zrobiłam dla niej top na ramiączkach z kwadratów babuni.


Musiałam pokombinować trochę z kolorami by całość była spójna. Dużo węzełków :-)trzeba było ukryć. Nie zależało mi na dokładnej symetrii odcieni ale aby było prawie i chyba się udało.



Będzie kolejny letni komplet i torebka tez pasuje idealnie :-)


Ten kolorowy sweterek zrobiłam na szydełku nr 1,50 mm w szydełkowym filecie. Puste kratki są w przewadze - 1 słupek z 2 oczkami łańcuszka. Dziergałam go od dołu łącznie z plisami przodu, zaczynając od wykończenia dołu. Narzutka na dekolt w serek. Plisy przodu to 3 słupki z 5 o.ł. nawrotu do rzędu wyżej.  A tu detale sweterka.


Gdy dotarłam na wysokość 33 cm - rozdzieliłam robótkę na plecy i dwa przody i każdy z nich robiłam osobno. Na końcu powstały rękawy - od pachy.

Dla ozdoby włączyłam też pasy pustych i pełnych kratek. Rękawy wykończyłam nierównymi łukami łańcuszka. 



Myślę i jestem zadowolona , że wyszła fajna narzutka na lato a może w innym czasie też będzie ją użytkować. Kolorowa, niebanalna, ażurowa, lekka i przewiewna i na czasie :-)


Zacytuję jeszcze tekst letniej piosenki , która towarzyszyła mi w młodości a do dziś zawsze mi się kojarzy z początkiem lata , zapowiedzią dłuższego wyjazdu od codzienności. Tekst J.L.Kern, muzyka W.Krzemieński 

🌞...Lato, lato, mieszka w drzewach
 Lato, lato, w ptakach śpiewa 
Słońcu każe odkryć twarz
 Lato, lato, jak się masz?...
...Lato, lato, lato czeka
 Razem z latem czeka rzeka
 Razem z rzeką czeka las
 A tam ciągle nie ma nas...🌞



Życzę Wam miłego i dobrego weekendu 🌻🌞🌻

Do zobaczenia :-)... za dłuższą chwilę :-)




Bądźcie zdrowi  ❤️


                                         Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Zostaw swój ślad - wszystkie komentarze są dla mnie bezcenne :-)

🦋🌳☔🌻🌞🌹🍀🌲🦋


4 komentarze:

  1. Pięknie skomponowane wdzianko, udało się zrobić wg kolorów.Piekny komplet wyszedł.Tak, lato,lato ale te upały to mnie dobijają ,wczoraj u nas 3 razy porządnie lało a dzisiaj znów duchota.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy15:36

    Wdzianko przepiękne, komplecik cudny, niestety nie umiem robić na szydełku ( modelować odzież) . Robię trochę na drutach . Od niedawna bardziej podoba mi się dzianina na szydełku , zwłaszcza bardzo kolorowa dla dziewczynek.Piosenkę Lato, lato... też nucę na początek lata.

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealny komplet na lato!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)